Projets de recherche et stages - Research projects and internships

ISAE SUPAERO offers international and French students the opportunity to complete a research project during their studies within the Institute’s research laboratories. These projects are as a priority intended for final year master’s students. Projects start in February-March or October-November and last 5-6 months. Solid command of English is required and an A1/A2 level of French is recommended.

Students shall send their application by email to the contact indicated in the project offer 2 months before the start of the research project (include a CV and a cover letter).

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L’ISAE SUPAERO offre aux étudiants français et internationaux la possibilité de mener un projet de recherche pendant leur cursus universitaire au sein de ses laboratoires. Ces projets sont proposés en priorité aux étudiants de dernière année de master et débutent en février-mars ou octobre-novembre pour une durée de 5 à 6 mois. La maîtrise de l’anglais est exigée et un niveau de français A1/A2 est conseillé.

Les étudiants doivent adresser leur candidature par mail au contact indiqué dans l’offre de stage, au minimum 2 mois avant le début du stage (joindre un CV et une lettre de motivation).

Accédez aux offres de stages proposés par les 5 départements de formation et de recherche de l’ISAE-SUPAERO !

Access to research projects offered by the 5 ISAE-SUPAERO education and scientific departments !


Département Conception et conduite des véhicules Aéronautiques et Spatiaux

Department of Aerospace vehicles design and control

Development of Nanosat pre-sizing application
Enriched collaborative Human-Robot Interaction : going further using cognitive state characterization based on electrophysiological features
Multi-Disciplinary Analysis and Optimization of Reusable Liquid Rocket Engines
Development of a preliminary aircraft design for Blended Wing Body configuration
Development of an evaluation module of Handling Qualities for the Overall Aircraft Design FAST-OAD code
Development of a branch of the Overall Aircraft Design FAST-OAD code : incremental developments and training framework
Development of a piloting/guiding system for self-guided parachute drone
Implementation of Runway Detection Systems using Machine Learning
Online mental fatigue estimation for long endurance Unmanned Aerial Systems (UAS) operators
Projet CHIP-GT - Apprentissage par renforcement pour le calcul d’équilibres de Nash dans les jeux stochastiques : application au (re)calcul d’objectifs de haut niveau dans les jeux de conservation stochastiques
CHIP-GT Project : Building a Mission Planner for Forest Rangers to Fight against Illegal Poaching in Conservation Games
Hydrogen aircraft safety and airworthiness
Computation of environmental emissions for CS-23 airplanes during preliminary aircraft design


Département Aérodynamique, Énergétique et Propulsion

Department of Aerodynamics, Energetics and Propulsion

Tripping in Large Eddy Simulations of supersonic air intakes
Développement de la technique interférométrique par film d’huile pour la mesure du frottement pariétal
Caractérisation expérimentale de la turbulence au sein d’un fan à faible taux de compression soumis à une distorsion d’entrée de type ingestion de couche limite
Linear stability analysis of cavity flows at very high Reynolds number
Quantification of geometrical defaults in rotor blades using acoustic measurements
Unsteady exergy analysis of a pitching airfoil and wing
Unsteady exergy analysis of wing propeller interaction
Numerical study of the effect of inlet distortionson a ducted propeller
Modélisation aéroacoustique d’un rotor à pales souples en flottement
Mesure des performances aérodynamiques d’une voilure de microdrone sous rafale de vent : analyse de la dynamique de la couche limite transitionnelle
Caractérisation et modélisation acoustique d’un rotor caréné
Large Eddy Simulation of a rotor with an impedance patch on its blades
Evaluation des performances de différentes méthodes de localisation de sources aéroacoustiques
Performance exergétique d’une architecture propulsive multifan
Modélisation numérique de dispositifs à très haute portance pour la propulsion éolienne


Département Électronique, Optronique et Signal

Department of Electronics, Optronics and Signal Processing

Développement d’une méthode innovante de caractérisation microonde des plumes de propulseurs électriques spatiaux (propulseurs plasmas)


Département d’Ingénierie des Systèmes Complexes

Department of Complex Systems Engineering

Aviation and planetary boundaries
Optimal projection for high-dimensional importance sampling
Développement et mise en oeuvre d’un robot mobile basé sur ROS2
Immersion au sein de l’équipe technique du DISC
Towards wireless communication for smart factories
Repair prioritization for a service support contractor
Reliability mechanisms for time sensitive networks
Regularization with generative neural networks for satellite imaging
MBSE approach for Nanosatellites : CREME application
Structural Learning in Artificial Neural Networks for Reinforcement Learning
Evolutionary Strategies for Policy Search using Neural Networks
Prediction of irregular timeseries with limited data
A Lustre to SPARK code generator with correctness annotations
Code generation for safety assessment of uav physical architecture


Département Mécanique des Structures et Matériaux

Department of Mechanics, Structures and Materials

Modelling and simulation of the mechanical behavior of bonded repairs
Delamination modelling of 3D woven composites for dynamic loadings applications
Durability of structural bonded repairs
Simplified stress analysis of adhesively bonded joints based on elastic continuum plane media
approaches

Développement et améliorations d’un banc d’essai d’érosion
MEDEE - Modélisation de la durabilité de pièces aéronautiques soumises à un environnement abrasif
MINI-PADS - Modélisation et identification des caractéristiques dynamiques de structures de parachutes en interaction fluide-structure
Modélisation numérique discrète et expérimentale des structures souples de parachute de colis auto guidés
Étude des dommages de structures composites d’aéronefs impactées par des chocs à énergie dirigée orientée vers la conception des protections
Influence of design parameters on the mechanical behavior of single-lap bonded joints as a function of reference analytical models
Mesure de champs couplés visible et infra-rouge pour la détection de l’endommagement dans les composites stratifiés sous chargements complexes
Identification/Validation du modèle d’endommagement composite « Discrete Ply Model » pour une structure composite thermoplastique
Comparaison expérimentale du comportement d’une structure composite entaillée soumis à des sollicitations multiaxiales : Thermodurcissable VS. Thermoplastique
Finite element analysis of adhesively bonded joints in a recyclable wind turbine blade
Numerical modelling and simulation of adhesively bonded and hydride (bolted/bonded) joints using rubber-like adhesives
Experimental test campaign on thermoplastic-matrix GFRP composite laminates for a recyclable
wind turbine blade

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